Celý svět se nyní doslova zastavil a dostal do problémů. Vypadá to, že aktuální situace bude ještě nějaký ten týden trvat, což má samozřejmě velký vliv i na realitní byznys. Lidé by nikam neměli chodit, a pokud nepotřebují urgentně nové bydlení, dá se očekávat, že nákup nyní odloží. Co v takové době dělat?

Pojďme hledat cesty. Byznys se zastavil všem, takže je ideální čas pro osobní inventuru. A inventuru svých byznysů. Málokdo si v tom všem běžném shonu dělá pravidelně revizi svého byznysu. Nyní se ale zastavit můžeme, protože nám nic neuteče. Ani konkurence. Naopak konkurenci můžeme utéct my, když tento čas využijeme efektivně. Teď se totiž můžeme velmi dobře připravit na časy budoucí.

Co nyní dělat pro byznys?

1) Odpočiňte si!

Možná to zní jako fráze, ale spánek a relax jsou jednou z nejvíce podceňovaných aktivit. Je dokázané, že odpočatý člověk je mnohem efektivnější a kreativnější, než ten co jede od rána do včera v byznysovém modu. Ať už se budete naplno pár dní věnovat rodině nebo si prostě uděláte čas pro sebe, je na vás. Klíčové je, vypnout od práce. Refrešněte se jakkoliv je vám příjemné. Pak teprve můžeme začít tvořit.

2) Udělejte si jednoduchou SWOT analýzu svého podnikání

Zkratka SWOT je odvozena od anglických názvů: Strengths (silné stránky), Weaknesses (slabé stránky), Opportunities (příležitosti) a Threats (hrozby). Jednoduše řečeno, stanovte si, v čem jste sliní, v čem naopak slabí, v čem je váš byznys ohrožen, a jaké má naopak příležitosti. Uvědomit si tyhle věci vám pomůže si srovnat v hlavě, na čem je třeba pracovat a jaké oblasti rozvíjet, v čem se vzdělávat nebo jaké odborníky oslovit na spolupráci.

3) Udělejte si revizi svých financí

Jste v situaci, že vás 1-2 měsíční výpadek příjmu nevykolejí? Nebo žijete ze dne na den a máte problém? Pokud jste v druhé skupině, je třeba si uvědomit, jaké návyky změnit, jakým způsobem si peníze odkládat, aby je člověk neutratil a tvořil si rezervy. Další klíčovou věcí je, kolik peněz vracíte zpět do svého byznysu – na marketing, do vzdělávání, a jak se vám to v čase vrací. Určitě je dobré si uvědomit, jaké máte výdaje a které nyní můžete zredukovat.

4) Vytáhněte veškeré nápady ze šuplíku

Běžně se nám děje, že nás někde něco zaujme nebo nám přijde zajímavá myšlenka, co bychom mohli v byznyse udělat, ale buď si jí nenapíšeme, takže zmizí v propadlišti dějin nebo si jí napíšeme, ale založíme, a už se k ní nikdy nevrátíme. Tak teď je přesně ten prostor, vrátit se ke svým nápadům a pustit se do věcí, na které normálně není čas.

5) Stanovte si cíle

Nyní máte čas svůj byznys rozpracovat. Stanovit si krátkodobé cíle na následující dny (vzdělávání, rozvoj svého byznysu, stanovení strategie náběru, prodeje, využití marketingových nástrojů, nábor makléřů apod). Stanovit si také střednědobé cíle v horizontu měsíců, ale i dlouhodobější v horizontu let. Kde chce být, a jak se tam chcete dostat, to je oč tu běží.

6) Buďte efektivní a proaktivní

Pokud jste si odpočinuli, vyčistili si hlavu a srovnali si svůj byznys a své cíle, je čas se zaměřit na aktivitu. Ať už si překopete web, dáte dohromady kontakty na klienty a vymyslíte poutavý newsletter, konečně si rozjedete sociální sítě, stanovíte si strategii náboru nových makléřů, domluvíte spolupráci s dalšími lidmi atd. atd. Jděte do toho a buďte připraveni na nový restart realitního trhu.

7) Starejte se o své tělo

Sice je to poslední bod, ale to nic nemění na pravidlu: Zdraví je na prvním místě, VŽDYCKY!

 

Petra Dusová, petra@realitni-marketing.cz