Jak to bylo a je s realitním marketingem?

Nové makléře za pár minut? S Facebook jobs je to hračka.
Nové makléře za pár minut? S Facebook jobs je to hračka.
27.11.2017

Realitní marketing Jak to celé začalo

Jak to celé začalo

V letech dávno minulých makléři s oslovováním nových zákazníků často začínali pomocí osvědčených fint a různých triků. První z nich bylo získávání nových nemovitostí na prodej a pronájem pomocí telefonování na tzv. studené kontakty. Takový kontakt makléř mohl jednoduše najít v novinách, obvykle pod typickým inzerátem ve znění  “Prodám byt 2+1 na Vinohradech. RK Nevolat!!!!!”

Další oblíbenu metodou získávání nemovitostí bylo a někdy stále je tzv. lístečkování. Tento trik často praktikují jak zkušení, tak začínající makléři. Každému z vás určitě někdy přistál ve schránce letáček s textem typu “Koupím byt v této lokalitě. Stačí prozvonit, zavolám zpátky”. No a když jste číslo prozvonili, stala se nevídaná věc… zpátky vám zavolal v lepším případě makléř, v horším případě makléř vydávající se za soukromou osobu. Když už jste se nakonec nechali přemluvit k osobní schůzce, ve většině případů přišel špatně oblečený chlapík 35 let, který vás začal ujišťovat o tom, že právě na vaši nemovitost má toho nejvhodnějšího kupce. Lístečkování se v dnešní době stále drží na menších městech nebo vesnicích. Dá se říct, že alespoň jeho forma se za tu dobu výrazně zlepšila. Do schránky dnes totiž dostanete skvěle graficky zpracovaný dopis s profesionální fotkou makléře.

Na výsluní těchto metod a praktik se stále drží volání na soukromé inzeráty ze soukromé inzerce nemovitostí. Noví makléři se na začátku své kariéry bohužel nemají šanci dostat se ke kontaktu jinak, než tímto způsobem. Ostatně monitoringy soukromé inzerce má dnes téměř každá realitka v České republice.

Nejlepší makléři jsou online 24/7

Doba ale pokročila a metody se mění. Marketingem v realitách se zabývám osmým rokem. Rád bych vám pověděl jednu historku z jednoho z mých prvních školení. Přednášel jsem na téma Facebook pro makléře (jak si založit profil na této sociální síti a jak s ním pracovat). Obecenstvo se mi vysmálo. Za rok jsme ale na oddělení marketingu v druhé největší RK té doby najednou nevěděli, kde budeme na toto téma školit dřív. Zavedli jsme podporu prodeje nemovitosti pomocí PPC kampaní, připojili k tomu reporty o výkonu tohoto typu reklamy a vše jsme předali do rukou makléře. V tu chvíli měl náš vyškolení makléř jasnou konkurenční výhodu. Většina ostatních makléřů si totiž v té době vystačila s tím, že nemovitost nafotila mobilem a obratem hodila na Sreality.cz.

V dalších letech jsme začali přidávat i ostatní sociální sítě – LinkedIN, YouTube a Instagram. Zájem makléřů byl velký. Najednou se sami toužili propagovat, neschovávali se za firmu, ve které pracují, šli se svým jménem na trh. Začali chápat, že nejsou eMka nebo Remax, ale Jan Novák z eMek nebo Jana Procházková z Remaxu i přesto, že podporu své centrály potřebují a cení si jí. Těžko by totiž stíhali vyřizovat všechny poptávky, vytvářet smlouvy a k tomu mít na starosti prohlídky a předávání nemovitostí.

Za náš největší úspěch v realitním marketingu považuji dotažení aplikace na tvorbu půdorysů. Makléři se naučili sami vytvářet pěkné půdorysy, jejich kolegové to viděli a začali s tím taky. Můžu tak říct, že jsme přispěli ke kultivaci trhu a to mne těší.

Makléři už dnes chápou, že standardem v realitách je mít vlastní web, instač, linkáč, facebook. Natáčet videoprohlídky, stavět vlastní weby k luxusním nemovitostem, dělat virtuální prohlidky. A všechno to podpořit PPC, bannerovkami v Adwords nebo Skliku.

Proč? Protože všechny tyto aktivity jim mimo poptávky na nemovitosti přinášejí nové klienty (náběry). Ti úplně nejlepší makléři v Čechách i na Moravě píší články s radami pro klienty, vzdělávají se v online marketingu a posouvají se v této extrémně rychlé době dále každým dnem, za což jsem velice rád.

Developer & Makléř  – kočka a myš

Velké developerské firmy dnes mívají svoje vlastní prodejní oddělení. Tato oddělení suplují funkci samotných makléřů. Je to naprosto logické, většina kanceláři v dobách minulých slíbila marketing na úrovni a nakonec z toho byl špatný web, ošklivé fotky a ještě horší texty. Skončilo to inzercí na Sreality.cz a čekalo se, co se stane.

Menší developeři nebo úplně začínající developeři se dnes s realitkami baví, ale jsou opatrní. S kolegou obvykle absolvujeme 4 – 5 meetingů měsíčně a děláme poradce oběma stranám.. Chtějí po nás vědět znalosti z marketingu, ale také skladbu bytů v projektu, ocenění jednotlivých bytů, pomoc se standardy projektu a nespočet dalších věci, které ke správně nachystanému projektu patří.

Konec dobrý – všechno dobré.

Realitní makléři, kanceláře i developeři posouvají společnými silami prezentaci nemovitostí dále. A to je skvělé. Klienti totiž mají konečně pocit, že za ty “extrémně” vysoké provize dostávají nejen inzerci na realitním serveru, ale mnohem více.

Martin Diblíček & Jakub Vrzala

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *