Pokud přemýšlíte, jak rozjet marketing svého osobního brandu nebo brandu realitní kanceláře a chcete ho dělat kvalitně, musíte si položit již na počátku klíčovou otázku: Kdo je Vaším cílovým zákazníkem?

Jaké otázky si položit, abyste poznali svého zákazníka a pochopili, jak přemýšlí?

1) Kdo je můj cílový zákazník?

Mezi markeťáky se tomuto říká, stanovit si Personu. Tedy vymodelovat si konkrétní osobu, která představuje typického zákazníka. To znamená, určit si, jaký je to typ člověka, jak je starý, čím se živí, jakou má životní úroveň, jaké má zájmy, co je pro něj v životě důležité atd. 

Čím podrobnější si svojí personu popíšete, tím lépe pak můžete cílit, což je klíčová marketingová aktivita. Pokud nabízíte různé tipy nemovitostí, udělejte si pro každý segment jinou personu. Např. pokud se věnujete luxusním bytům, tak tam bude Váš typický zákazník jiný, než u prodeje řadového domu. 

2) Jak můj typický zákazník přemýšlí?

K zodpovězení této otázky je třeba se do svého zákazníka zkusit vcítit. Představte si, že chcete prodat svojí nemovitost (pokud se bavíme o náběru), jak a podle čeho se budete rozhodovat, zda prodávat bez realitky nebo zda si najít makléře? V případě výběru odborníka, co je pro Vás u výběru takového člověka důležité? Budete řešit cenu (provizi), image, osobní přístup, komplexnost služeb, moderní technologie, apod?

3) Proč by si potenciální zákazník měl vybrat právě Vás?

Pro jakýkoliv marketing je třeba znát svojí hodnotu. Vědět v čem jste jiný. Protože pokud se dokážete odlišit od masy ostatních kolegů, máte dobře našlápnuto.

Srovnat si, v čem oproti konkurenci, jste výjimeční, co dokážete zákazníkům nabídnout navíc, je něco, na čem byste měli v marketingu stavět. 

4) Co můžete udělat proto, abyste byli ještě lepší?

Žijeme v době, kdy je třeba neustále růst a posouvat se kupředu. V oblasti reklamy a vůbec digitálních technologií je obrovsky rychlý vývoj a musíte si pohlídat, aby Vám neujel vlak. Protože když chcete mít pěknou reklamu a být vidět online i offline, tak musíte mít vyladěné všechny kanály, kterými se prezentujete. Aby se Vám nestalo například to, že si najmete někoho, kdo Vám nastaví profi sociální sítě, ale budete mít zastaralý nebo nepoužitelný web, který celkový dojem zkazí. 

5) Máte zpětnou vazbu od svých zákazníků?

Velmi Vám může pomoci, pokud se naučíte říkat o zpětnou vazbu Vaším zákazníkům. A nebojte se kritiky, naopak tak Vás může posunout dál.

Zde jsme si ukázali 5 otázek, které je dobré si položit, pokud přemýšlíte jak se ve svém marketingu posunout. Toto byste měli mít srovnané v hlavně i v případě, že se o Váš marketing někdo stará. Musíte být schopní tyto informace předat, jinak bude Váš markeťák vytvářet jen zlaté pozlátko, které často nefunguje.

 

Petra Dusová, petra@realitni-marketing.cz