Vypíchneme 5 nástrojů, které se v online marketingu používají nejvíce a v realitním byznysu mají smysl. O tom, jak velký smysl má online, jsme se mohli přesvědčit díky událostem posledních týdnů. Online marketing je ovšem otázkou dlouhodobosti a kvalitního obsahu. Pojďme si jednotlivé nástroje rozebrat.

Které nástroje jsou důležité pro efektivní realitní marketing?

1) Kvalitní sociální sítě

Dnes se na sociální sítě přesouvá velká část byznysu plošně. Patří sem samozřejmě i reality. Ovšem je třeba si uvědomit jednu zásadní věc, když už si firemní Facebook a Instagram založíte, je potřeba se mu aktivně věnovat. Jen tak Vám budou k užitku. Pokud se jim totiž věnovat nebudete, mohou Vám spíše uškodit. 

Jednak je důležité, jaký obsah tam dáváte. Není úplně ideální, tam mít pouze nabídky nemovitostí, ale nějaký další přesah. Například zajímavosti z realitního trhu. Váš komentář k různým situacím a novinkám a další užitečné informace. Zkuste se vžít do potenciálního zákazníka a zamyslet se nad tím, zda byste měli důvod, být fanouškem Vaší stránky. Zda Vám nabízí něco zajímavého a užitečného. A takhle je potřeba o obsahu svých sítí přemýšlet neustále.

Pokud si nejste jistí, raději si najdete někoho, kdo ví co dělá a obsah na sítích Vám bude aktivně řídit a pojede podle předem stanovené strategie.

 

2) Placené kampaně k rychlejšímu prodeji konkrétní nemovitosti

Když máte smysluplně nastavené sítě, dalším krokem jsou placené reklamy. Ty Vám totiž za relativně malé peníze mohou přinést velký užitek. Nejčastěji se inzerují nemovitosti k prodeji. Zde je důležité cílení a vzhled inzerátu. U reklam není moc vhodné mnoho textu a klíčové je buď video nebo pěkné fotky. Cílení okruhu uživatelů je potom klíčové pro úspěšnost reklamy. Čím lépe reklamu zacílíte, tím více konverzí (potenciálních zájemců) Vám přinese. A to je to, oč tu běží.

 

3) Placené kampaně zaměřené na budování image a snadnější nábor nemovitostí

Druhou stránkou věci jsou kampaně zaměřené na budování image. Díky tomu můžete jednodušeji náborovat jak nové makléře, tak i klienty, co chtějí prodat. Když o Vás bude slyšet, je logické, že budete lidi zajímat a budou Vás vnímat jako odborníka. Nebojte se tedy ukázat, jak kvalitně pracujete. Opět je zde klíčová strategie takové kampaně, abyste zbytečně nevyhazovali peníze z okna.

 

4) Weby nemovitostí, jako doplněk k jednoduššímu náběru nemovitosti

Weby nemovitostí se pomalu ale jistě stávají nedílnou součástí realitních služeb. Je to určitě jedno z faktorů, kterým se můžete odlišit a potenciálnímu klientovi nabídnout něco navíc. Nehledě na to, že když mu prezentujete své služby a ukážete mu pěkný web nemovitosti s tím, že takový může mít i jeho nemovitost, je to celkem fajn prodejní argument. Máte něco prezentovatelného v ruce a výhodu oproti konkurenci. Zatím není příliš vysoký počet makléřů, kteří tuto službu využívají, ale tento trend je silně rostoucí. 

 

5) Kvalitní vlastní web nebo web realitní kanceláře 

Dalším klíčovým faktorem je, jak prezentujete svou osobu. Když pomineme sociální sítě, tak druhým nosičem online marketingu je web.  Je to opět krok, jak se odlišit, jak dát klientovi nakouknout, do své práce, jak se kvalitně prezentovat. Spousta lidí hledá makléře na internetu a i když na nějakého dostali doporučení, stejně si ho na internetu ve velké míře jsou prověřit. A určitě vypadá lépe, když máte svůj vlastní pěkný web, než jen třeba vizitku na webu realitní kanceláře nebo nějaký šablonový web za pár korun, který mají další stovky makléřů.

Pokud se chcete odlišit a jít s dobou, nechte si udělat web na míru, ať přesně sedí na Vaše služby a obsah, který tam chcete mít. 

 

Dalších marketingových nástrojů je celá řada. My jsem vypíchly 5, které fungují a nejčastěji se využívají právě v realitách. Pokud chcete s některou oblastí pomoci, ozvěte se Vám a něco vymyslíme.

 

Petra Dusová, petra@realitni-marketing.cz